Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
RECB223106   Intervenció en infants i adolescents amb problemes de conducta
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   1/9/2023 - 24/9/2023 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   0YAO Intervenció en infants i adolescents amb problemes de conducta
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/09/2023
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs hi trobareu recursos per a controlar els mals comportaments d'alguns/es alumnes a partir de la reflexió.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/122-intervencio-en-infants-i-adolescents-amb-problemes-de-conducta/
  
Objectius   Objectius Generals:

Conèixer les causes que provoquen els trastorns de conducta.
Analitzar-ne les conseqüències.


Objectius específics

Aprendre a treballar amb infants amb trastorns de conducta.
Donar resposta a les necessitats educatives d'infants i joves amb disrupcions.
Reflexionar sobre la figura de les famílies.
Analitzar des del punt de vista pedagògic els diferents estils educatius.
Aproximar-se a la hiperactivitat des d’un punt de vista pedagògic.
Ensenyar a treballar l’autoestima a l’aula.
Dotar als professionals de recursos emocionals dins l’aula.

  
Continguts   Tema 1:
Canvis socials en el camp de l'educació:
La figura de les famílies
Estils educatius
El paper de l'escola

Tema 2:
Els problemes de conducta en la infància:
En què consisteixen?
Quines són les causes?
Quines conseqüències comporten?

Tema 3:
Intervenció socioeducativa
Infants desafiants i oposicionistes.
La realitat de la hiperactivitat.
Infants i timidesa.

Tema 4: Autoestima:
Conceptes bàsics
Infants amb problemes de conducta
Assetjament a l'aula

Tema 5:
Estratègies emocionals
La resiliència
Situacions estressants
Recursos emocionals i altres qüestions
  
Formador/a   Adrià Blanco Toboso
  
Avaluació   Al llarg del curs el formador/a proposarà diferents activitats i comentaris a fer relacionats amb els diferents temes a treballar. Hi haurà vídeos amb situacions reals o simulades que s'hauran d'analitzar des d'una perspectiva professional i també personal. Al final del curs se suggerirà un projecte que haurà d'incloure tots els continguts treballats així com una reflexió i conclusions finals. El formador/a decidirà si un participant ha superat el curs o no.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.

  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).