RECB223106 |
Intervenció en infants i adolescents amb problemes de conducta |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
1/9/2023 - 24/9/2023 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
0YAO Intervenció en infants i adolescents amb problemes de conducta
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/09/2023 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs hi trobareu recursos per a controlar els mals comportaments d'alguns/es alumnes a partir de la reflexió.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/122-intervencio-en-infants-i-adolescents-amb-problemes-de-conducta/
|
| |
Objectius |
Objectius Generals:
Conèixer les causes que provoquen els trastorns de conducta.
Analitzar-ne les conseqüències.
Objectius específics
Aprendre a treballar amb infants amb trastorns de conducta.
Donar resposta a les necessitats educatives d'infants i joves amb disrupcions.
Reflexionar sobre la figura de les famílies.
Analitzar des del punt de vista pedagògic els diferents estils educatius.
Aproximar-se a la hiperactivitat des d’un punt de vista pedagògic.
Ensenyar a treballar l’autoestima a l’aula.
Dotar als professionals de recursos emocionals dins l’aula.
|
| |
Continguts |
Tema 1:
Canvis socials en el camp de l'educació:
La figura de les famílies
Estils educatius
El paper de l'escola
Tema 2:
Els problemes de conducta en la infància:
En què consisteixen?
Quines són les causes?
Quines conseqüències comporten?
Tema 3:
Intervenció socioeducativa
Infants desafiants i oposicionistes.
La realitat de la hiperactivitat.
Infants i timidesa.
Tema 4: Autoestima:
Conceptes bàsics
Infants amb problemes de conducta
Assetjament a l'aula
Tema 5:
Estratègies emocionals
La resiliència
Situacions estressants
Recursos emocionals i altres qüestions
|
| |
Formador/a |
Adrià Blanco Toboso
|
| |
Avaluació |
Al llarg del curs el formador/a proposarà diferents activitats i comentaris a fer relacionats amb els diferents temes a treballar. Hi haurà vídeos amb situacions reals o simulades que s'hauran d'analitzar des d'una perspectiva professional i també personal. Al final del curs se suggerirà un projecte que haurà d'incloure tots els continguts treballats així com una reflexió i conclusions finals. El formador/a decidirà si un participant ha superat el curs o no.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|